środa, 4 kwietnia 2018

CHORWACJA NA WŁASNĄ RĘKĘ - OMIŚ W POCHMURNY DZIEŃ



Omiś to małe miasteczko położone pomiędzy Makarską a Splitem. Zdjęcia, które widziałam w Internecie przyczyniły się do jego odwiedzenia. Jest to ciekawe miejsce ze względu na walory przyrodnicze, które ukształtowały teren, a także piracką przeszłość. Z racji popsucia się pogody, popołudniową porą wybraliśmy się na małą wycieczkę.

W miasteczku zabawiliśmy typowo turystycznie na dosłownie kilka godzin, aby przespacerować się  oraz odwiedzić Twierdzę Mirabellę (Mirabella Fortress (Peovica) ) wznoszącą się nad miasteczkiem. Warto wspomnieć, że znajduje się tu jeszcze jedna twierdza Twierdza Starigrad (Fortica), która wymaga więcej wysiłku aby do niej dotrzeć, ale jak udało mi się ustalić - zdecydowanie warto. Liczę, że jeszcze kiedyś uda mi się tam wrócić i przekonać się na własne oczy. 

Samochód pozostawiliśmy na dość sporym parkingu znajdującym się niedaleko od Twierdzy Mirabelli - w zasadzie tuż obok mostu wzniesionego nad rzeką Cetiną. Parking widać na zdjęciach - spory plac z widocznymi samochodami, po prawej stronie rzeki.

Aby wejść na wspomnianą twierdzę musimy pokonać dość strome i widocznie wiekowe, kamienne schody, po czym opłacić wejściówkę i pokonać kolejną porcję krzywych schodów. Aby znaleźć się na samym szczycie wieży górującej nad miastem musimy wspiąć się po metalowej, bardzo śliskiej i w dodatku pionowej drabince ;)
Ale czego się nie robi dla widoków. Nawiasem mówiąc wchodziły tam osoby starsze jak i dzieci, moim zdaniem nie ma w tym nic trudnego oprócz pokonania chwili zawahania, która towarzyszy gdy po raz pierwszy uświadomisz sobie, że musisz pokonać pionową drabinkę. 

Omiś to przyjazne miasteczko na miłe spędzenie popołudnia. W ciasnych uliczkach Starego Miasta znajduje się wiele restauracji i knajpek a między nimi i wzdłuż drogi samochodowej znajdziecie wiele stoisk z pamiątkami, owocami czy miodami i wyrobami kosmetycznymi. 

Poniżej wklejam kilka zdjęć jak zwykle z telefonu obrazujących malownicze miasteczko Omiś podczas pochmurnego dnia. 







70 komentarzy:

  1. Ale pięknie:) Śliczne zdjęcia, chciałabym odwiedzić Chorwację:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo bym się chciała tam wybrać :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Chorwacja jest genialna! W tym miejscu jeszcze nie byłem - może uda się zahaczyć w te wakacje :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam Chorwację :) magiczne miejsce :)

    OdpowiedzUsuń
  5. za niedługo zobaczę na własne oczy

    OdpowiedzUsuń
  6. zobaczymy jak to będzie, w tym roku się wybieram :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Najgorzej właśnie, jak się trafi na nieciekawą pogodę. Chociaż z drugiej strony nie trzeba fajnej pogody by zneleźć super miejsca ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Jakie widoki, jeju ja chcę tam mieszkać ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Fajne miejsce. Na pewno zwiedze.

    OdpowiedzUsuń
  10. Super, w sam raz na wakacje :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Jeden z najpiękniejszych krajów jakie widziałam.

    OdpowiedzUsuń
  12. dla chcacego nic trudnego:) uwielbia chorwe

    OdpowiedzUsuń
  13. super miejsce zazdroszcze

    OdpowiedzUsuń
  14. piękny kraj tak niedaleko :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Hesuuus... Jadnie jest w tej Chorwacji ;) Muszę tam w końcu pojechać :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Marzy mi się Chorwacja już od kilku sezonów ehh

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam, bo na prawdę warto wybrać się tam kilka razy :)

      Usuń
  17. jestem pod wrazeniem

    OdpowiedzUsuń
  18. Cudowna Chorwacja, warto zobaczyć

    OdpowiedzUsuń
  19. Po prostu WOW. Marzę, żeby tam się kiedyś wybrać :)

    OdpowiedzUsuń
  20. piękna Chorwacja, kierunek na przyszły rok :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Super wpis, przyda mi się na następne wakacje :D

    OdpowiedzUsuń
  22. byłam również w tym roku, piękne widoki :) chciałoby się wrócić choć na chwilę

    OdpowiedzUsuń
  23. piękny kraj, cudowne zdjęcia :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Bardzo tam fajnie, planujemy wlaśnie takie wakacje na przyszłe lato :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Nigdy nie byłam w Chorwacji, ale na zdjęciach wygląda bosko!

    OdpowiedzUsuń
  26. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  27. Nigdy nie byłam ps. usun te spamerskie linki od dziwnych uzytkownikow ktorzy komentowali powyzej :)

    OdpowiedzUsuń
  28. This holiday is time to find interesting information, one of which is on this site.
    Obat Tradisional Benjolan Pada Payudara

    OdpowiedzUsuń
  29. Ja do Chorwacji w zeszłym roku jechałam autem, a w tym roku zdecydowałam się na samolot. Jest na pewno szybciej, a podróż nie jest tak męcząca. Po zeszłym roku bardzo dobrze wspominam Makarską. Miałam dość tani hotel, a warunki były na prawdę bardzo dobre. Zwiedziłam też inne miejsca w tym kraju, a Chorwacja mnie na tyle zauroczyła, że teraz chcę tam być znowu ;)

    OdpowiedzUsuń
  30. Chorwacja będzie moim kierunkiem w następnym roku, już się nie mogę doczekać :)

    OdpowiedzUsuń
  31. W Chorwacji nigdy nie byłam, ale myślę, że Twierdze na pewno bym odwiedziła :)

    OdpowiedzUsuń
  32. Z chęcią wybrałabym się do Chorwacji, takie widoki bardzo zachęcają :)

    OdpowiedzUsuń
  33. W przyszłym roku lecę do Chorwacji. Jeszcze 10 miesięcy :D

    OdpowiedzUsuń
  34. Piękne kadry i zapewne piękne wspomnienia z wyjazdu :)

    OdpowiedzUsuń
  35. Chorwacja to przepiękny oraz malowniczy kraj :) Zdjęcia z podróży wywołuję przez internet tutaj fotoprint.pl. Szybko i z dostawą do domu.

    Jestem posiadaczką wielu albumów ze zdjęciami z podróży - uwielbiam je!

    OdpowiedzUsuń
  36. Niesowicie wyglądają te zdjęcia :)

    OdpowiedzUsuń
  37. Wybieram siętam w tym roku :)

    OdpowiedzUsuń
  38. W Chorwacji jesteśmy zakochani wraz z żona juz od wielu lat. Staramy sie co roku wyjechać tam na urlop. Miejsce naprawdę wspaniałe na odpoczynek.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy pozostawiony komentarz!