czwartek, 23 lipca 2015

Z WIZYTĄ WE WROCŁAWSKIM ZOO I AFRYKARIUM


Osoby, które śledzą mój Instagram mogą zauważyć, że ostatnio sporo podróżuje po Polsce. Mieszkam tu i chcę odkryć każdy jej zakątek, małymi kroczkami udaje mi się to realizować. Dziś przygotowałam kilka fotografii przywiezionych z wrocławskiego ZOO, w którym mieści się słynne niemal na całą Europę Afrykarium, w którym możemy podziwiać różne ekosystemy charakterystyczne dla Czarnego Kontynentu. Przyznam, że kompleks ten zrobił na mnie duże wrażenie. To coś niesamowitego widzieć, jak dookoła pływają płaszczki, rekiny czy nawet hipopotamy, które można "dotknąć" przez szybę. To niecodzienny widok, który wart jest zobaczenia.
Wszystkim, który planują zwiedzić to miejsce, polecam wybrać się z samego rana. My byliśmy w środku tygodnia, około godziny 10. Bilety kupiliśmy w automatach bez kolejki, podobnie jak bez kolejki weszliśmy do ZOO, a następnie do Afrykarium, które mieści się tuż przy wejściu. Po wyjściu zastaliśmy potężną kolejkę, która nawet w połowie nie została przedstawiona na zdjęciu, które zawarte jest poniżej - dlatego polecam ranne zwiedzanie.


Po niesamowitych wrażeniach z Afrykarium ruszyliśmy na spacer po ZOO. W nim byłam bardzo dawno temu i nie pamiętałam zbyt wielu miejsc, poza tym od tamtego czasu obiekt mocno został przebudowany. Dla zainteresowanych dodam, że wejście do ZOO na bilecie normalnym kosztuje 40 zł - jest to bilet całodniowy, upoważniający nas do wejścia także do Afrykarium i wszystkich obiektów na terenie jego terenie. Samochód pozostawiliśmy na parkingu przy Hali Stulecia i za około cztery godziny zapłaciliśmy 22 zł. 
Na terenie całego ZOO rozsianych jest dużo budynków, w których znajdują się mniejsze zwierzaki, wśród nich np. motylarnia, różnego rodzaju terraria czy akwaria z niesamowitymi gatunkami zwierząt. 
Zdjęcia nawet w połowie nie oddają charakteru tego miejsca, dlatego polecam to zobaczyć każdemu!



Po więcej zdjęć z moich wypraw zapraszam do zakładki  MOJE WYJAZDY oraz na INSTAGRAM

15 komentarzy:

  1. Byłam w tym zoo nie raz i uwielbiam to miejsce :) Ale wtedy afrykarium było dopiero w budowie ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak pięknie :) Ja byłam w Zoo berlińskim, nie udało się wielu zwierząt zobaczyć bo był czas czyszczenia, ale mam zamiar jeszcze raz się wybrać bo warto :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja jednak uważam, że zwierzęta powinny przebywać w swoich naturalnych warunkach bytowych. Ale co zrobić... Zdjęcia cudne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem podobnego zdania, ale takie miejsca były, są i będą. Wiele zwierzątek jest tam "szczęśliwe" i niczego im nie brakuje, jednak najbardziej wzruszyły mnie małpy człekokształtne. Gdy zobaczyłam jak siedzi te wielkie zwierze, tak bardzo przypominające człowieka w masywnej klatce wyłożonej kafelkami poczułam niechęć do ZOO. Małpy były po prostu smutne i patrzyły smutnymi oczyma. Nawet zdjęcia nie dało się zrobić, bo serce ściskało. Inni ludzie również to zauważyli. Miejsce z tymi zwierzętami było najgorsze pod tym względem, pozostałe wydawały się być względnie zadowolone :)

      Usuń
  4. Moje kochaniuśkie Zoo :) Pomyśleć, że mieszkam we Wrocławiu od dziecka, a w Zoo byłam może z 4 razy? Co do afrykarium- niestety jeszcze w ogóle nie byłam...

    OdpowiedzUsuń
  5. chciałabym tam kiedyś pojechać, po prostu magia! Uwielbiam zoo

    OdpowiedzUsuń
  6. jak tam ładnie!!!! Szkoda, że w moich okolicach nie ma podobnego miejsca...

    P.S. Pierwsze zdjęcie mistrzowskie!

    OdpowiedzUsuń
  7. Fajne zdjęcia, chętnie bym się tam przejechała :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Słyszałam o tym Afrykarium! Chciałabym je kiedyś zobaczyc :)

    OdpowiedzUsuń
  9. śliczne zdjęcia musiało być fajnie zwiedzać takie słodkie zwierzątka:)

    OdpowiedzUsuń
  10. mam zamiar tam pojechać w najbliższym czasie :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ale świetne zdjęcia :)
    Jakim aparatem je robisz?
    http://everything-by-me.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. wygląda tam naprawdę fajnie, ale sama staram się nie chodzić do takich miejsc i tego nie wspierać, ale rozumiem dlaczego ludzie chodzą bo zwierzęta piękne :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Jak pięknie tam. :) Musze się kiedyś z rodzicami i rodzeństwem tam wybrać. :D

    OdpowiedzUsuń
  14. Rok temu mieliśmy się tam wybrać ze znajomymi, ale nie wyszło niestety... teraz widzę, że koniecznie musimy to nadrobić! Pięknie tam ; )

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy pozostawiony komentarz!