środa, 2 listopada 2016

MIEJSCA NIEZNANE - REZERWAT PRZYRODY GŁAZY KRASNOLUDKÓW

Często przeglądam strony i hashtagi w poszukiwaniu nowych miejsc, które w rezultacie wpisuję na swoją "Listę miejsc do odwiedzenia" w małym zeszyciku, w którym mieści się wszystko o czym nie mam ochoty zapomnieć. Tak było z nieznanym mi miejscem o ciekawej nazwie Rezerwat Przyrody Głazy Krasnoludków. Przeszukałam Internet w poszukiwaniu zdjęć i informacji na jego temat, ale szczerze mówiąc treści były znikome dlatego planując wyjazd jednym z ważniejszych punktów było właśnie to nieznane miejsce. Rezerwat powstał oficjalnie w 1970 roku i znajduje się w miejscowości Zawory. Przynależy do góry Stołowych, Sudetów.



Do rezerwatu dojechaliśmy wiejską drogą, po której prowadziła nas nawigacja, a następnie przekierowaliśmy się na polną drogę. Z tego miejsca wystarczyło kierowanie się po znakach znajdujących się na jej poboczach. Droga jest dość wąska, ale nie stanowi problemu. 

Jadąc tam sądziłam, że nie zastanę tam dosłownie nikogo, a ku mojemu zdziwieniu na miejscu spotkałam cały parking samochodów oraz jeden duży autokar. Tuż przy parkingu i jednocześnie u podnóża skalnych  wytworów natury znajduje się łąka z miejscem do grillowania i właśnie tam całe rodziny i wycieczka spędzała wolny czas.  Było tam wiele lokalnych osób, a turyści to wycieczkowicze, którzy dojechali tam przy okazji odwiedzenia Perły Baroku w Krzeszowie.

Rezerwat znajduje się na skraju lasu i dostępny jest dla każdego bez żadnych opłat. Skalne twory można podziwiać wędrując dołem lub przechadzając się po skałach górą. Osobiście zaliczyłam jedną i drugą opcję co polecam każdemu. Przy przechadzkach górą należy zwrócić szczególną ostrożność, ponieważ obrośnięte mchem skały mogą być śliskie i wówczas nietrudno o wypadek. Ogólnie rzecz biorąc dzieciaki latały tam samodzielnie i raczej nikt nie czuł się tam w niebezpieczeństwie. Rezerwat jest fajną alternatywą dla innych podobnych parków jak np. Szczeliniec Wielki czy  Błędne Skały, o których pisałam już na blogu.

Poniżej wrzucam garść zdjęć, aby pokazać choć namiastkę tego co czeka was na miejscu.








11 komentarzy:

  1. Boskie zdjęcia ;) Chciałabym się tam znaleźć ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Myoma ni a tumo ti o ti wa ni julọ igba ti ri lori awọn obirin ibisi eto. Myoma, Obat Miom tun mo bi uterine myomas, leiomyomas, tabi fibroma, duro, iwapọ tumo ṣe ti dan isan ẹyin ati fibrous àsopọ ti o ndagba ni inu. O ti wa ni ifoju-wipe laarin 20 to 50 ogorun ti awọn obirin ti ibisi ori ni myoma, biotilejepe ko gbogbo ti wa ni ayẹwo. Diẹ ninu awọn nkan beere pe soke si 30-77 ninu ogorun awon obirin yoo se Mengenal Penyakit Miom Serta Gejalanya Yang Perlu Di Waspadai agbekale myoma igba nigba won ibimọ years, o tilẹ nikan nipa kan eni ti awọn myoma ni o tobi to lati Penyebab Miom ṣee wa-ri nipa a itoju ilera olupese nigba kan ti ara ibewo.
    Ni diẹ ẹ sii ju 99 ogorun ti igba ti myoma, ko lewu (ti kii-cancerous). Biaya Operasi Miom Awọn wọnyi ni èèmọ ko ba ti wa ni nkan ṣe pẹlu akàn ati ki o ko mu a obirin ewu fun obo akàn. Nwọn ki o le jẹ ti awọn orisirisi titobi, Vig Power lati iwọn ti a pea si awọn iwọn ti a Softball tabi kekere girepufurutu.

    OdpowiedzUsuń
  3. Jakie niesamowite miejsce! Przepiękne zdjęcia, sceneria powiedziałabym, że jest wręcz magiczna :)
    w-fotelu.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Byłam w tamtych stronach w bardzo podobnym rezerwacie, nazywał się Skalne Grzyby, nawet przez moment myślałam, że to ten sam...

    OdpowiedzUsuń
  5. Ekstra miejsce! Musze je wpisać na listę miejsc do zobaczenia :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy pozostawiony komentarz!