środa, 2 listopada 2016

MIEJSCA NIEZNANE - REZERWAT PRZYRODY GŁAZY KRASNOLUDKÓW

Często przeglądam strony i hashtagi w poszukiwaniu nowych miejsc, które w rezultacie wpisuję na swoją "Listę miejsc do odwiedzenia" w małym zeszyciku, w którym mieści się wszystko o czym nie mam ochoty zapomnieć. Tak było z nieznanym mi miejscem o ciekawej nazwie Rezerwat Przyrody Głazy Krasnoludków. Przeszukałam Internet w poszukiwaniu zdjęć i informacji na jego temat, ale szczerze mówiąc treści były znikome dlatego planując wyjazd jednym z ważniejszych punktów było właśnie to nieznane miejsce. Rezerwat powstał oficjalnie w 1970 roku i znajduje się w miejscowości Zawory. Przynależy do góry Stołowych, Sudetów.



Do rezerwatu dojechaliśmy wiejską drogą, po której prowadziła nas nawigacja, a następnie przekierowaliśmy się na polną drogę. Z tego miejsca wystarczyło kierowanie się po znakach znajdujących się na jej poboczach. Droga jest dość wąska, ale nie stanowi problemu. 

Jadąc tam sądziłam, że nie zastanę tam dosłownie nikogo, a ku mojemu zdziwieniu na miejscu spotkałam cały parking samochodów oraz jeden duży autokar. Tuż przy parkingu i jednocześnie u podnóża skalnych  wytworów natury znajduje się łąka z miejscem do grillowania i właśnie tam całe rodziny i wycieczka spędzała wolny czas.  Było tam wiele lokalnych osób, a turyści to wycieczkowicze, którzy dojechali tam przy okazji odwiedzenia Perły Baroku w Krzeszowie.

Rezerwat znajduje się na skraju lasu i dostępny jest dla każdego bez żadnych opłat. Skalne twory można podziwiać wędrując dołem lub przechadzając się po skałach górą. Osobiście zaliczyłam jedną i drugą opcję co polecam każdemu. Przy przechadzkach górą należy zwrócić szczególną ostrożność, ponieważ obrośnięte mchem skały mogą być śliskie i wówczas nietrudno o wypadek. Ogólnie rzecz biorąc dzieciaki latały tam samodzielnie i raczej nikt nie czuł się tam w niebezpieczeństwie. Rezerwat jest fajną alternatywą dla innych podobnych parków jak np. Szczeliniec Wielki czy  Błędne Skały, o których pisałam już na blogu.

Poniżej wrzucam garść zdjęć, aby pokazać choć namiastkę tego co czeka was na miejscu.








12 komentarzy:

  1. Boskie zdjęcia ;) Chciałabym się tam znaleźć ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jakie niesamowite miejsce! Przepiękne zdjęcia, sceneria powiedziałabym, że jest wręcz magiczna :)
    w-fotelu.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Byłam w tamtych stronach w bardzo podobnym rezerwacie, nazywał się Skalne Grzyby, nawet przez moment myślałam, że to ten sam...

    OdpowiedzUsuń
  4. Ekstra miejsce! Musze je wpisać na listę miejsc do zobaczenia :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Your website nice, may be useful for many people. I entrusted this link, I hope you agree, thank you.

    Obat GERD
    Obat Herbal
    Obat Epilepsi
    Obat Herbal Lipoma
    Obat Jantung Anak Bocor

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo się cieszę z przeczytania tego artykułu, bardzo przydatnego dla mnie. dziękuję. odwiedź również: OBAT EJAKULASI DINI

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy pozostawiony komentarz!