poniedziałek, 29 sierpnia 2016

LATARMIA MORSKA W GĄSKACH

Urlopowa pogoda nie pozwoliła na delektowanie się plażą w Unieściu dlatego postanowiłam wyszukać pobliskie atrakcje i spędzić czas na zwiedzaniu. Propozycja padła na Kołobrzeg, Sarbinowo i Gąski.  Na pierwszy rzut poszła Latarnia morska w Gąskach znajdująca się niedaleko Mielna - Unieścia, czyli naszej bazy wypadowej. 

Dojazd do obiektu jest tragiczny. Droga nie jest odremontowana, pełna dziur, kałuż i braku chodnika dla pieszych. Na drodze dojazdowej panuje totalny chaos, co zupełnie mnie zdziwiło ponieważ w momencie, w którym odwiedziłam to miejsce było naprawdę dużo turystów nie tylko z Polski ale i z zagranicy. Sądzę, że warto dla nich pokwapić się o lepszy dojazd. Samochód pozostawiłam na poboczu przy drodze tak jak większość osób - w pobliżu znajdują się także płatne parkingi, z których nie korzysta wielu zwiedzających (bo po co jak obok można zaparkować bezpłatnie). Tuż przy latarni znajdują się sklepiki z regionalnymi pamiątkami oraz miejsca gastronomiczne. 

Latarnia mierzy około 50 metrów wysokości. Na taras wchodzimy po 190 schodach, natomiast ostatnie "podejście" pokonujemy po stromych, metalowych i bardzo śliskich schodach, które wywołują sporo emocji. Należy zachować tam ostrożność, ponieważ można z nich po prostu spaść podczas schodzenia. W ciemnym wnętrzu latarni spędziliśmy kilka minut w kolejce, ponieważ było zbyt wiele osób  jednocześnie wchodzących i schodzących przez co przejścia się blokowały, szczególnie w miejscu wspominanych metalowych schodów.

Z lądu  taras wygląda całkiem normalnie, niestety po wejściu nawet we mnie obudził się mały strach. Taras jest wąski, a zamieszczone tam barierki budzą strach i niepewność. Pierwszy raz w jednym miejscu spotkałam tak wielu przerażonych ludzi - niektóre kobiety z przerażenia przesuwały się wokół przodem do murów, aby nie patrzyć na widoki. Mimo wszystko lubię takie miejsca i liczę, że odwiedzę wszystkie latarnie morskie na polskim wybrzeżu.


Przydatne linki:

- odwiedzone przeze mnie miejsca www.ewkabloguje.blogspot.com/mojewyjazdy

- mój Instagram www.instagram.com/aktualna













5 komentarzy:

  1. Pięknie tam :)
    Wybrałabym się chętnie :) choć mój chłopak na pewno by na górę nie wszedł :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nasza latarnia jest największa (Świnoujście) :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękne zdjęcia i ciekawy wpis. Nie byłam w tamtej stronie jeszcze :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy pozostawiony komentarz!