piątek, 15 sierpnia 2014

Kopalnia soli w Wieliczce

Ostatnie kilka dni spędziłam w Krakowie, aktywnie snując się po jego ścieżkach i zwiedzając to niezwykłe pod względem turystycznym miasto. Jeden dzień poświęcony był na kopalnie soli w Wieliczce, która znajduję się nieopodal Krakowa. Dostać możemy się tam komunikacją miejską lub oczywiście samochodem. 
Wybraliśmy trasę turystyczną, która robi ogromne wrażenie. Można tam zwiedzić korytarze sztolni, różne komory, posągi, ołtarze, atrakcje multimedialne w tym kino 5D w cenie biletu, a centrum to potężny solny kościół, w którym odbywają się nabożeństwa w każdą niedzielę, a to wszystko sięga do 135 metrów wgłąb ziemi. Już na starcie pokonujemy 40 pięter w dół po drewnianych schodach, które przedstawia drugie zdjęcie.
Dla osób, które planują wyjazd w tamto miejsce dodam, że do kopalni wchodzimy w punkcie A, a wychodzimy w punkcie B, które oddalone są od siebie o ok. 1-2 km. W cenie biletu otrzymujemy przewodnika oraz urządzenie ze słuchawkami, co widać na zdjęciach ze mną. Przez nie dokładnie słyszymy przewodnika co jest wielkim plusem.

Poniżej zdjęcia tego niezwykłego miejsca, które nie oddają jego potężnych rozmiarów i piękna.



Do następnego!
Ewa



22 komentarze:

  1. Ja niestety pominęłam Wieliczkę przy wycieczce do Krakowa. Bilety wydały mi się zbyt drogie, ale może kiedyś jeszcze zwiedzę, bo widzę, że warto.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bilety do najtańszych nie należą, ale biorąc pod uwagę ilość komór, którą zwiedzamy oraz to, że na zwiedzenie kopalni potrzeba dobre pół dnia cena nie wydaje się być zawyżona.

      Usuń
  2. Byłam, widziałam i podobało mi się :) Wszystko z wyjątkiem tej windy, którą trzeba było wyjechać na powierzchnię ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi winda była obojętna, a wręcz na nią czekałam bo byłam zmęczona już chodzeniem po podziemnych chodnikach :)

      Usuń
  3. O jak ja daaawno tam byłam.Zdjęcia fajnie :)
    PS:Wieliczka jest w Małopolskc,to nie Śląskie :P

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo fajne zdjęcia i miejsce ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. fajne zdjęcia, będę tam w październiku

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powinnaś natrafić na mniejsze zaludnienie. Sam przewodnik mówił, że od października zaczyna się robić luźniej :)

      Usuń
  6. Byłam tam 2 lata temu i muszę przyznać, że jakoś Wieliczka nie zachwyciła mnie tak jak się tego spodziewałam...

    OdpowiedzUsuń
  7. byłam tam i miło wspominam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Byłam tam jako dziecko i widzę, że nic się tam kompletnie nie zmieniło :P :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Główne komory pewnie się nie zmieniły ale z tego co mówił przewodnik od 2 miesięcy jest dostępne kino 5D, oraz projekcja animacji na skałach. A w przyszłości ma pojawić się opcja zwiedzania poprzez przejazd kolejką, która skróci zwiedzanie :)

      Usuń
  9. My mieliśmy odwiedzić Wieliczkę wracając z gór, ale byliśmy tam zmęczeni, ze sobie odpuściliśmy, ale na pewno w przyszłym roku tam pojedziemy!

    OdpowiedzUsuń
  10. Byłam w Wieliczce jeszcze chyba jak chodziłam do podstawówki :). Nie pamiętam za bardzo tej wycieczki niestety...jedyne co mi się przypomniało to właśnie te ogromne żyrandole ;). Oj muszę się tam wybrać raz jeszcze :) piękne zdjęcia, świetna wycieczka :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Żyrandoli jest tak sporo i to w potężnych rozmiarach więc miały prawo zapaść w pamięci :)

      Usuń
  11. Piękne zdjęcia:)
    Jakoś w moim 30 letnim życiu nie złożyło się żebym była w Wieliczce.
    Chyba trzeba to nadrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Chętnie odwiedziłabym jeszcze raz, bo byłam tam jako mała dziewczynka ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Kraków odwiedzam często, bo daleko nie mam, a w Wieliczce już byłam dwa razy, naprawdę warto, trzeba jedynie pamiętać o ciepłym ubiorze:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zmarźluchy muszą się ubrać, ale ja nie zmarzłam. Jest tam stała temperatura 16-18 stopni więc nie jest źle. :)

      Usuń
  14. Byłam w Wieliczce dokładnie rok temu :) Kopalnia zrobiła na mnie ogromne wrażenie, niesamowicie klimatyczne miejsce i naprawdę nietypowe :) Warto chociaż raz tam pojechać. Cieszę się, że w Polsce są tak piękne miejsca. Bardzo ładna z Ciebie kobietka :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy pozostawiony komentarz!