piątek, 17 kwietnia 2015

Wrocław cz.1: Ogród Japoński wczesną wiosną

W piękne, słoneczne, kwietniowe popołudnie wybraliśmy się na małą przechadzkę po Wrocławiu. Zahaczyliśmy kilka ciekawych miejsc np. park przy Zoo, Pergolę z Halą Stulecia, Wyspę Słodową, czy Ostrów Tumski.  Jednak głównym kierunkiem wyjazdu był Ogród Japoński, który sam w sobie nie jest duży, co w zasadzie mnie zdziwiło. W związku z tym, jeśli jedziecie z dalszych stron zastanówcie się co jeszcze chcecie zobaczyć. Moje wskazówki to na pewno Hala Stulecia wraz z fontanną multimedialną, która to znajduje się tuż obok ogrodu. Obok niego jest również piękny duży park z ciekawą roślinnością, ZOO na przeciwko, a nieco dalej Ostrów Tumski (ok. 4 km).
Wiem, że wiele osób szuka informacji, o tym kiedy najlepiej odwiedzić Ogród Japoński. Zdjęcie obrazują ogród w połowie kwietnia. Moim zdaniem najlepiej wybrać się tam w okolicach maja i czerwca, wówczas wszystkie drzewa powinny być już zielone.


Bileciki są więc zapraszam do oglądania zdjęć :)



Do następnego!



29 komentarzy:

  1. Piękne zdjęcia ,ja chętnie bym ten ogród zwiedziła :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pięknie tam! ;) Byłam tam w gimnazjum na wycieczce szkolnej, ale w jakimś gorszym terminie- nie było aż tak ładnie. :P

    OdpowiedzUsuń
  3. ale miejsce, aż chce się tam być ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Przecudowne zdjęcia i miejsce.. ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ale pięknie !!!!!!!!! Ja tam chcę :)) Raz w życiu byłam w Wrocławiu i z chęcią bym tam zamieszkała :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mieszkałam tam przez chwilę i zrezygnowałam, ale teraz nie wiem czy zrobiłabym podobnie :)

      Usuń
  6. Ja byłam w tym ogrodzie latem- jest pięknie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Byłam tam w maju kilka lat temu - piękne miejsce, można się w nim zakochać. Jeśli będziesz miała okazję - wybierz się do wrocławskiego ogrodu botanicznego. W maju z kwitnącymi drzewami jest oszałamiający :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno prędzej czy później się tam wybiorę :)

      Usuń
  8. Byłam - piękne miejsce :) polecam każdemu :)

    OdpowiedzUsuń
  9. przepiękne miejsce i jeszcze lepsze zdjęcia!

    OdpowiedzUsuń
  10. Cudowne zdjęcia, chyba muszę się tam znowu wybrać :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Byłam latem i rzeczywiście, cudowne miejsce. :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Przepięknie! ze zdjęć bije zapach kwitnących wiśni:D

    OdpowiedzUsuń
  13. Byłam tam daawno temu, piękne miejsce :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Byłam tam kilka razy. Przepiękne miejsce :)
    Pozdrawiam,
    fit-healthylife.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Wow, wygląda niesamowicie pięknie! Koniecznie muszę odwiedzić to miejsce. Kocham ogrody japońskie - uwielbiam ich klimat i urok ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Ogród idealny, niesamowite przeżycie zobaczyć coś takiego na żywo. Mało kto z nas może sobie pozwolić na posadzenie tylu wspaniałych roślin. Oby tylko wybrać się w momencie gdzie wszystko kwitnie. Pasowałaby mi tam jeszcze taka trawa ozdobna https://florexpol.eu/trawy-ozdobne/7221-trawa-pampasowa-rozowa.html . Prawda?

    OdpowiedzUsuń
  17. Książki:
    140 projektów małych ogrodów
    Atlas kwiatów dzikorosnących
    Byliny w parku i ogrodzie - Zygmunt Hellwig
    Co rolnik o swym lesie wiedzieć powinien - Sławomir Hejmanowski
    Eko sztuczki w ogrodzie
    Elementarz ogrodniczy
    Krok po kroku Poradnik ogrodnika.
    Magia Roslin - Encyklopedia Roslin
    Ogród biodynamiczny - von Heynitz K. Merckens G.
    Ogród japoński po polsku - Majorowski M.
    Ogród owocowy na 300m2 - Bronisław Gałczyński
    Ogród warzywny na 200 metrach kwadratowych
    Ogród wiejski [warzywny owocowy i ozdobny] (1928) - Edmund Jankowski
    Pożyteczne chwasty - Bankowski C.
    Ptaki w parku i w ogrodzie - Singer D.
    Rośliny aromatyczne i przyprawowe - Kybal J., Kaplicka J.
    Sztuka projektowania ogrodów - Newbury T.
    Sztuka cięcia drzew i krzewów owocowych - Mika A.
    Wielka Księga Kwiatów - Sztuka kompozycji i pielęgnowania 273 strony - Brookes J.

    OdpowiedzUsuń
  18. Dawno nie było takiego artykułu. Bardzo fajny wpis.

    OdpowiedzUsuń
  19. Tak się składa, że ja kiedyś również miałam okazję być w tym ogrodzie i bardzo mi się w nim podobało. Jednak niedawno ja sama w sklepie https://ogrodolandia.pl/budowle-ogrodowe kupowałam do swojego ogrodu doskonałe budowle ogrodowe.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy pozostawiony komentarz!