wtorek, 2 września 2014

Zakopane część I: Kasprowy Wierch

Będąc w Zakopanem przede wszystkim zależało mi na zobaczeniu popularnego Kasprowego Wierchu. Wybraliśmy się tam z samego rana aby uniknąć tłumów turystów. Jako, że byłam tam zaledwie dwa dni zależało mi na tym, aby zobaczyć jak najwięcej. W związku z tym postanowiłam zamiast całodniowej  pieszej wycieczki, postawić na mrożącą krew w żyłach niejednemu zwiedzającemu kolejkę liniową.



Kolejka sunęła na trzech grubych linach wśród skał i ogromnych wysokości. Wiele osób było wręcz sparaliżowanych tym faktem, wiele nie potrafiło zerknąć nawet na sekundę w dół. Ja natomiast zamiast paraliżującego lęku czułam radość i podziwiałam niepowtarzalne widoki.

Dla zainteresowanych tą opcją zdobycia szczytu dodam, że kolejka kosztuje 58 zł i 48 zł - za bilet  normalny i ulgowy. Wznosimy się nią około 12 minut, pokonując jedną przesiadkę. 
Zwróćcie uwagę na godzinę powrotu, która jest zamieszczona na bilecie (w moim przypadku mogłam wrócić wcześniej bo nie było jeszcze dużo turystów).
Szczerze powiem, że zdecydowanie większy strach odczuwałam na miejscu niż podczas wjazdu czy zjazdu kolejką. Przepaści, które otaczają po wyjściu i fakt, że jesteśmy mikroskopijną jednostką wśród nich pobudzają uczucie strachu. :)


Widok, jaki miałam okazje zobaczyć zapierał dech w piersiach. 
Było to najpiękniejsze miejsce, które zobaczyłam w całym moim życiu.
Palmy, błękitne wody i all inclusive przy tym to nic ;)
Polecam każdemu!
Do następnego!




Zobacz także:

38 komentarzy:

  1. Rozmarzyłam się od tych widoków. Pozdrawiam Emm

    OdpowiedzUsuń
  2. Cudowne widoki, znów bym chciała tam pojechać... :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Boże, jakie mamy piękne góry, cudowne zdjęcia <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie taka była moja reakcja. Po prostu nie spodziewałam się tego widoku :)

      Usuń
  4. co jak co, ale ulgowy bilet za cenę 48 złotych, to jest... spore nieporozumienie ;P
    jak ja wjeżdżałam kolejką na Kasprowy, to to nieco mniej kosztowało ;P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z roku na rok drożeją bilety. Nawet na ich stronie www są stare cenniki.
      Ale na pewno warto wydać tutaj te 50 zł w obydwie strony, niż na jednostronny wjazd melexem (lub koniem) na Morskie Oko. Ludzie starsi, który tam wybrali tę opcję byli zawiedzeni bo zarówno melex czy koń nie dowiózł ich do samego celu. Wysiadka jest jakieś 20 minut drogi pod górkę od Morskiego Oka.

      Usuń
  5. Ależ widoki piękne:-) aż dech zapiera:-)

    OdpowiedzUsuń
  6. cudowne zdjęcia, będę tam już za miesiąc.

    OdpowiedzUsuń
  7. Przepiękne zdjęcia :) Widać, że wyprawa udana :)

    OdpowiedzUsuń
  8. uwielbiam góry, dawno nie byłam i marzy mi się wyjazd, ale niestety brak czasu wygrywa :(

    OdpowiedzUsuń
  9. Widoki zapierają dech w piersi!!!

    OdpowiedzUsuń
  10. Pięknie...cudownie! Mogła bym tam zamieszkać :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Miałam identyczne odczucia na Kasprowym jak Ty. Magiczne miejsce! :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Przejechałabym się taka kolejką :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Uwielbiam Tatry, a Kasprowy to jeden z obowiazkowych szczytów! Jednak o wiele wieksza satysfakcja jest wejsc tam o wlasnych silach :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdecydowanie tak i na pewno jeszcze tam wrócę na dłużej i wtedy pomaszeruję. Teraz byłam tam 2 dni i zwiedziłam wszystko co się dało więc i tak jestem bardzo zadowolona z tej okazji :)

      Usuń
  14. Jej, ale bym chciała w góry :) Uwielbiam Zakopane! :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Kocham polskie góry :) Zazdroszczę Ci i tyle :P Widoki zapierają dech w piersiach.

    OdpowiedzUsuń
  16. Ja w górach spędziłam ubiegły tydzień i również byłam na Kasprowym, ale ja wpadłam na genialny pomysł pieszej wędrówki. Całą drogę zazdrościłam tym, którzy wjeżdżali. Droga jest na prawdę ciężka i bardzo stroma, ale widoki wynagradzają wszystko, jest po prostu pięknie!:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie również te strome przejścia troszkę przerażały. Ale widziałam jak schodziła w dół matka z 7 letnim synem. Chyba dziecka bałabym się tam zabrać. Ale wszystko jest do przejścia, na szlakach jest sporo ludzi więc może tylko to wyglądało tak groźnie z góry. Niemniej jednak strach był :)

      Usuń
  17. piękne widoki :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Oj chcialabym wrocic do Zakopca :D

    OdpowiedzUsuń
  19. Ajaaajj Góry są takie piękne!

    OdpowiedzUsuń
  20. Piękne widoki. Też zaliczyłam Zakopane parę dni temu, ale Kasprowy sobie odpuściliśmy. Poszliśmy za to pieszo nad Czarny Staw Gąsienicowy i też było bosko!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czarny Staw Gąsienicowy dopiero przede mną, podobnie jak Giewont, który podziwiałam spacerując po Zakopcu :)

      Usuń
  21. Zazdroszczę takiego wyjazdu i tego niesamowitego widoku! ;)

    OdpowiedzUsuń
  22. Byłam tam w sierpniu, też wyjeżdżałam kolejną na Kasprowy :) Widoki niezapomniane ;)

    OdpowiedzUsuń
  23. Ja w ubiegłym roku wychodziłam na Kasprowy, ale w tym chyba mi się już nie uda wyrwać :<

    OdpowiedzUsuń
  24. widoki cudowne :)

    OdpowiedzUsuń
  25. fantastyczne zdjęcia,aż chce się tam być :D

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy pozostawiony komentarz!