czwartek, 11 lipca 2024

WIEŻA WIDOKOWA W WAŁBRZYCHU

Wałbrzyska wieża widokowa powstała całkiem niedawno bo otwarcie miała w 2024r. i stanowi nowość wśród miłośników widoków. Znajduje się ona przy schronisku Harcówka. Aby dotrzeć na wieżę samochód zaparkowaliśmy przy Starostwie Powiatowym, na przeciwko którego znajduje się spora ilość płatnych miejsc wparkingowych. Wykupiliśmy w biletomacie postój na 2,5h (ok. 9 zł) i ruszyliśmy w kierunku Parku Sobieskiego, nieopodal którego znajduje się wejście w kierunku wieży widokowej. Znajdują się tam znaki informacyjne. Wędrówka zaczyna się od podejścia wykonanego z kamiennej kostki i ma ona dystans tylko 450 metrów.

Po dotarciu do celu należy wykupić bilet, ponieważ wieża jest płatna. Koszt wejścia to 10 zł, a dziecko do lat 4 wchodzi bezpłatnie. Jest możliwość płatności gotówką lub kartą. Wieża czynna jest od godziny 6:00 do 22:00.

W dolnej części wieży znajdują się metalowe stoliki z ławkami, które przeznaczone są na odpoczynek.

Odwiedziny wieży warto połączyć z poznaniem innych miejsc w tych okolicach, których  jest naprawdę bardzo dużo. My postanowiliśmy odwiedzić miejsca, w których jeszcze nie byliśmy, a był to marsz na górę Gomulnik, następnie Park Aktywności w Jedlinie Zdrój, na koniec zostawiliśmy sobie wieżę widokowa w Wałbrzychu.