piątek, 9 grudnia 2016

GÓRA DZIKOWIEC I JEJ WIEŻA WIDOKOWA (836 M N.P.M.)

W jedną z ostatnich jeszcze ciepłych niedziel wybraliśmy się do nieco odległej nam Góry Dzikowiec, z którą nigdy wcześniej się nie widzieliśmy. Zachęciły mnie zdjęcia widoków, które rozciągają się z wieży widokowej. Jako fanka wszelkich punktów widokowych nie mogłam sobie odmówić.

Góra Dzikowiec wznosi się na wysokość 836 m n.p.m. i znajduje się w północno- zachodniej części Gór Kamiennych. w Sudetach Środkowych. Za zasługą wulkanicznego pochodzenia przybiera stożkowy kształt, który spotęgowany wieżą widokową umożliwia podziwianie pięknej panoramy.

Nasza wyprawa rozpoczęła się od trudnego przebycia 400 metrowego odcinka rozkopanej drogi, która prowadzi pod sam Ośrodek Sportowo- Rekreacyjny. Samochód z niskim podwoziem może momentami zahaczyć o podłoże, dlatego niektórzy zostawiają pojazd przed wyboistą drogą.

W tym dniu mieliśmy zaplanowane do odwiedzenia jeszcze dwa miejsca, dlatego pojawiliśmy się u podnóża góry jeszcze przed otwarciem wyciągu, którym planowaliśmy wjechać na szczyt. Na miejscu okazało się, że wyciąg czynny jest od godziny 10:00 a wjazdy i zjazdy odbywają się co 30 minut. Cena wjazdu i zjazdu to 10 zł + zwrotne 10 zł za kaucję karty magnetycznej. Oczywiście można wdrapać się na szczyt o własnych siłach, należy pamiętać, że wchodzi się na niego stokiem narciarskim, który jest stosunkowo stromy.

Wyciąg nie budzi strachu, nie jest też umieszczony wysoko nad ziemią dlatego, nie ma obaw przed wjazdem. Na szczycie podziwiamy widoki z lądu, a następnie pokonujemy kilkadziesiąt schodów 20 metrowej wieży widokowej, która ujawnia dodatkową piękną panoramę, która budzi radość w oczach ludzi lubiących takie klimaty. Przez dłuższy czas byliśmy na szczycie sami, dopiero w po kilkudziesięciu minutach dołączyli do nas inni.

1. uwielbiam oglądać panoramę. w Gdańsku jest pachołek, z którego widok na całe miasto jest przecudny:)

2. Piękne widoki. Muszę wpadać tu częściej, bo bardzo ciekawie opisujesz swoje podróże :)

3. wow, cudowne miejsce a widok bajeczny !

4. Tęsknię za górami! Wprawdzie byłam kilkakrotnie w tym roku, a mimo to pojechałabym kolejny raz.

5. Widoki muszą być piękne :) zostaję na dłużej u Ciebie :) a jesli chcesz wpadnij do mnie

6. Piękne zdjęcia, aż chciałoby się gdzieś wybrać :D

Świetny blog, obserwuję i zapraszam do siebie na rozdanie :)

7. Piękne widoki! mimo, ze na trasach podrożniczych szerokim łukiem omijam polskie góry, coraz częściej myślę o zmianie planów :)

Dziękuję za każdy pozostawiony komentarz!