piątek, 8 maja 2015

Majówka w Czechach cz.1: Zamek Jansky Vrch i Javornik (miasteczko blisko polskiej granicy)

Pierwszy dzień majówki pod względem pogodowym nie dopisał, natomiast następne były już ciepłe i pełne wiosennego słońca. Dlatego nie zastanawiając się zbyt długo wsiedliśmy w samochód i obraliśmy punkt. Zdecydowaliśmy się na odwiedzenie dwóch miasteczek, tuż za polską granicą. Myślę, że wiele osób może to zainteresować, ponieważ na miejscu spotkaliśmy naprawdę sporo polaków. Jest to idealna opcja dla szukających czegoś, na szybki wyjazd.
Ciekawych innych, odwiedzonych przeze mnie miejsc odsyłam do zakładki "podróże" lub na mój Instagram.

Javornik to małe miasteczko, zamieszkane przez około 3 000 ludzi, którego tylko nieduża część jest odremontowana. Dojeżdżając do niego widać wznoszący się nad miastem zamek Jansky Vrch, który jest w zasadzie jedyną atrakcją w tym miejscu. Wewnątrz zamku znajduje się muzeum, które oferuje cztery trasy zwiedzania również w języku polskim (widoczne na zdjęciu poniżej), a dla lubiących dodatkowe doznania, charakterystyczne stroje, w które można się przebrać i dla zabawy wykonać klimatyczne zdjęcia.
Dookoła zamku znajdują się spore połacie zieleni, na których dowolnie można spędzić miło czas. Dużym walorem jest położenie, które pozwala na podziwianie miasteczka z góry, po którym spacerując ma się wrażenie oldskulowego lub vintage. Na dowód tego wrzuciłam zdjęcia witryny sklepowej, która bardzo oddaje charakter tego miejsca - w Polsce już nie zdarza się taki wystrój.
Dla zainteresowanych zakupami dodam, że sklepiki tam są zdecydowanie krócej czynne niż w Polsce. Dla przykładu większość spożywczych w sobotę jest otwarte od godziny 7 do 11.

W miasteczku spędziliśmy ok. 2,5 godziny i wyruszyliśmy do kolejnego, zdecydowanie większego miasta o nazwie Jesionik, o którym pojawi się osobny wpis.

Jeśli ciekawią Cię podobne foto-relacje to zajrzyj do zakładki "podróże" .