wtorek, 17 marca 2015

Kulinarnie: Wiosenna sałatka z tortellini

Przygotowałam dla Was moją ostatnio ulubioną sałatkę warzywną. Jest ona kolorowa, zdrowa i inna niż tradycyjna jarzynowa. W moim otoczeniu wielu osobom przypadła do gustu, więc myślę, że i Wam się spodoba. Nadchodząca wiosna jest idealnym momentem na jej wypróbowanie, gdyż dostępne będą świeże warzywa, które wykorzystacie do jej przygotowania. Punk kulminacyjny w sałatce stanowią małe pierożki z grupy tortellini, które znajdziecie niemal w każdym sklepie. 


Tak jak mówiłam często przygotowuję ją, gdy spodziewam się gości, dlatego proporcje są przewidziane dla większego grona (zmieszczą się na 2 średniej wielkości salaterkach). Oczywiście proporcje dowolnie możecie zmniejszać lub zwiększać. Do przygotowania pysznej, kolorowej sałatki potrzebujecie:
- paczkę tortellini z szynką (kupuję z Biedronki)
- 1/2 małego pora
- 1 paprykę czerwoną
- 3 ogórki konserwowe,
- 1/2 zielonego ogórka 
- 1 słoik selera
- 1 małą puszkę kukurydzy
- ok. 3 łyżki majonezu
- pieprz do smaku

Przygotowanie jest bardzo proste, wszystkie składniki kroimy lub odcedzamy w zależności od ich rodzaju, a pierożki tortellini gotujemy zgodnie z instrukcją na opakowaniu. Wszystkie składniki mieszamy ze sobą i przyprawiamy jedynie pieprzem do smaku.  Pamiętaj aby pierożki były przestygnięte zanim wrzucisz je do warzyw.



Dodam tylko, że sałatka smakuje bardzo dobrze i na pewno polubią ją osoby przepadające za warzywami. Dzięki wzbogaceniu w tortellini jest bardzo syta i spodoba się facetom ;)

Smacznego!

EDIT: Wiele z Was pisze, że wypróbuje przepis. Dziewczyny podeślijcie fotkę na e-mail czy facebook :)

27 komentarzy:

  1. Uwielbiam tą sałatkę , dość często u mnie gości;* Mmmm... Narobiłaś mi smaka;*

    OdpowiedzUsuń
  2. super, w sobotę sobie taką zrobię...mniam

    OdpowiedzUsuń
  3. fajny pomysł, nigdy nie pomyślałam o sałatce z tortellini :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Mniam! Ja bym do tego dodała jeszcze seler naciowy:)

    OdpowiedzUsuń
  5. No wygląda przepysznie! Z chęcią spróbuje przepisu :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wygląda świetnie, chyba muszę zapisać sobie ten przepis w moim przepiśniku :D Aż zgłodniałam :D

    OdpowiedzUsuń
  7. wszystko prezentuje się super pysznie :D

    OdpowiedzUsuń
  8. bardzo lubię takie treściwe sałatki ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. muszę koniecznie spróbować, na pewno wykorzystam ten przepis na święta bo będę miała dużo gości:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Znam od groma przepisów na sałatki z makaronami, ale z tortellini jeszcze żadnej nie jadłam. Przepis zapiszę i w przyszłości pewnie wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo często gości na Naszym stole, w troszkę innej wersji, jest przepyszna i bardzo syta! Najchętniej zrobiłabym ją jeszcze dziś :-)

    OdpowiedzUsuń
  12. Jak dla mnie idealne połączenie, pycha :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Uwielbiam sałatki w każdym wydaniu.

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo lubię robić sałatki :) Twoja bardzo smakowicie wygląda, muszę ja wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  15. ale pyszności, muszę wykonać taką :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Makaronowe sałatki są moją miłością! :) Na pewno wypróbuję przepis! :)

    OdpowiedzUsuń
  17. robiłam kiedyś już taka podobną :D super teraz mi o niej przypomniałaś i narobiłaś smaka ;P

    OdpowiedzUsuń
  18. Oj, jak ja lubię takie sałatki! Musze się wybrać po pierożki i zrobię taką!

    OdpowiedzUsuń
  19. ta sałatka ostatnio zrobiła się bardzo popularna :)

    OdpowiedzUsuń
  20. wygląda przepysznie. jeśli chodzi o tortellini lubię, ale w małych ilościach :)

    OdpowiedzUsuń
  21. koniecznie wypróbuję :) w sam raz na uczelnię do lunchboxa :) dzięki za przepis :*

    OdpowiedzUsuń
  22. muszę wypróbować, wygląda smakowicie!

    OdpowiedzUsuń
  23. wygląda bardzo apetycznie! moja ulubiona sałatka też jest podobna - seler konserwowy, papryka, kukurydza, pierś z kurczaka i ser :)
    domyślam się, że tortellini lub makaron sprawia, że jest bardziej treściwa i syta

    OdpowiedzUsuń
  24. Uwielbiam sałatki, co parę dni robię sobie grecką na kolację, ostatnio mam na nią chęć. Z tortellini dawno nie jadłam, musze zrobić ;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy pozostawiony komentarz!